miercuri, 28 noiembrie 2012

Scrisul asta.....

.....nu e chiar pentru oricine. Citesc tot felul de bloagheri , care mai de care de se lauda cu mii de cititori , care fac bani peste munti de bani si nu au mai lucrat de jde ani decat sa abereze 3 cuvinte pe blog. Dar scrisul asta constant cere idei , cere pasiune. Observi imediat diferenta dintre un blog scris pentru a produce bani si cel scris din suflet.

Blogul scris pentru a aduce bani e impersonal. Autorul se strofoaca sa scrie despre orice , nu conteaza ca habar nu are ce vorbeste , ca subiectele-s stupide , ca e sforaitor in majoritatea pasajelor. Orice ar fi , el trebuie sa produca fraze , cu subiecte cat mai la moda si cat mai controversate. Ca de aici vin accesarile , comentariile si inevitabil bani din reclame si alte cacaturi la care nu ma pricep. De asta si am job. Ca ma pricep la altele. Scrisul nu e de mine , cu toate ca poate as asterne idei mai bune decat majoritatea celor ce abereaza pe net.

Dar mai sunt si bloguri , rare ce-i drept , scrise cu suflet. Recent am dat peste un asemenea blog. Tipul scrie de prin 2003 tot felul de aberatii , dar pentru mine a fost suficient sa ii citesc un articol (am intrat din greseala cumva pe blogul lui) si apoi ma jur ca nu am mai citit altceva pana nu am dat gata toate articolele lui din 2005 incoace. Se vede ca omul stie sa scrie , e o placere sa il citesti , are un umor explosiv si da ati ghicit , nu face bani cu el. Nu se chinuie sa scrie nspe mii de articole zilnic ca sa isi faca ratia de vizitatori. Scrie un articol la 3-4 zile , dar frate , cand l-a scris stii sigur ca e un subiect ce merita citit.

Mi-a zis cineva mai demult ca scrisul ajuta psihicul , ca e ca si cum ai vorbi singur dar nimeni nu te crede nebun. Adevarat , scrisul face bine. E ca o terapie. Dar cand intervin banii atunci trebuie sa te tii bine si sa scrii bine. Ca linkuri de pe youtube si poze cu putze lesinate poate pune oricine.

NU ?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu